İsrail, Araplar, İran

İsrail Lübnan’a saldıracağını günler önce açıkladı. Tipik bir Nazi karakteri olan Savunma Bakanı Yoav Gallant, “Hizbullah’a karşı savaşın bir sonraki aşamasının çok yakında başlayacağız” diye konuşmasından 24 saat sonra tanklar Lübnan topraklarına girdi.

Nazi karakterli diyorum, Gazzeliler hakkında “insansı yaratıklar” diye Nazi diliyle konuşmuştu.

Führer Netanyahu, beş gün önce BM kürsüsünde, “Hizbullah'ın füze kapasitesini büyük oranda yok ettiklerini söyledikten sonra, "tüm hedeflerimiz gerçekleşene kadar Hizbullah'ı geriletmeye devam edeceğiz” diyerek kara harekatı yapacaklarını da açıklamıştı. Ertesi gün Lübnan Hizbullah’ının lideri Nasrallah öldürülmüştü.

İsrail’in böyle önceden ilan ederek saldırması, gücünden geliyor.

Lübnan, İsrail militarizmine karşı ne tedbir alabilirdi ki?.. Hizbullah ne yapabilirdi ki?…

ORTADOĞU’DA KUTUPLAŞMA

Lübnan’daki Hizbullaha, “proxy” deniliyor, yani İran’a vekaleten hareket eden Şii silahlı örgüt… Sadece mezhep farkı değil, İran’ın “devrimci” ideolojisi, rejimi ve Ortadoğu’da “Şii hilali” denilen bölgelerde Şiileri aktive etmesi Arap rejimlerini tedirgin ediyor. İsrail’i değil, İran’ı tehdit görüyorlar. Sünni İhvan’ı da “tehdit” görmüşlerdi!

Orta Doğu’da İsrail-Arap çelişkisinden daha keskin olan, İran-Arap kutuplaşmasıdır.

İsrail’le iyi geçinme politikasının patronu, Suud’dur.

Netenyahu’nun BM kürsüsünde “Suudi Arabistan ile normalleşme anlaşması imzalamak istiyoruz, bu Orta Doğu'ya barış getirecek" diye konuşması boşuna değildi.

Suudi Veliaht Prens Bin Selman, ABD Dışişleri Bakanı Blinken’a, “halkım Filistin meselesiyle ilgileniyor ama ben şahsen ilgilenmiyorum” diyebilmiştir! (The Atlantic, September 25, 2024)

Ama aynı Prens, “İran’a 10-15 yıl içinde savaşabiliriz” diye açıklama yaptı. (30 Mart 2018)

Tarafların rejimleri için hayat-memat meselesi haline gelmiş bu kutuplaşmada, Arap rejimleri Filistin meselesini en iyimser deyişle ‘ikincil’ planda görüyorlar, aslında ‘Filistinlilerin sorunu’ sayıyorlar. Filistin uğruna da Lübnan için de kıpırdamıyorlar.

Bu tablodan İsrail de istifade ediyor, zaten askeri bakımdan rakipsiz bir militarist güç.

Yemen’deki Şii Hussileri hem Suud’un, hem İsrail’in ve ABD’nin zaman zaman füzelerle dövlesi bundandır.

ASKERİ GÜÇ?

Arapların böyle davranmasının sebebi, 1967 ve 1973 savaşlarında ateşli Arap milliyetçiliğinin motivasyonuyla ve Sovyetlerin askeri-teknolojik desteğiyle girdikleri her iki savaşı da kaybetmeleridir. Mısır, Sina yarımadasını, ABD Başkanı Jimmy Carter’ın araya girmesiyle ancak geri alabilmişti.

Bugün hangi Arap ülkesi askeri olarak İsrail’le başa çıkabilir? Birleşseler?.. Birleştirici Arap milliyetçiliğinin eski takati yok. Artık Sovyet teknolojik desteği de olmadığına göre, ne yapabilirler?..

Yapabilecekleri şeyler varsa da yapamıyorlar. Her bir ülkesi kendi sorunlarını çözmeye odaklanmış durumda.

Hele de “modernist despot” Prens Bin Selman, “500 milyar dolar, 9 milyon nüfus ve temiz enerji” olarak tanıttığı NEOM projesinin peşinde… Petrol tükenince de “büyük” olmak davasında.

Kadın hakları konusunda bazı sembolik adımlar atıyor. Arabistan’ın İslam öncesi tarihine “cahiliye” diye değil “arkeoloji” diye bakıyor… Gazzeli bebekler umurunda değil.

İran Salı akşamı İsral’e 200 balistik füzele fırlattı. Bir kısmı ‘demir kubbeyi’ geçerek İsrail şehirlerini vurdu. İsrail karşılık vereceğini söyledi. Bunlar mevcut kuvvet dengesini değiştirecek çapta değildir.

ORTA DOĞU VE TÜRKİYE

Orta Doğu’nun bu jeopolitik realitesinde ve İsrail’in sahip olduğu militarist-teknolojik güç karşısında Hamas ve Hizbullah, çoğu havada engellenen üç beş yüz füze atmakla İsrail’i caydırmış mı oldular?

Haniye öldürülünce İran ne yaptı, ne yapabildi?

1967 ve 1973 savaşları gibi, Hamas’ın Haziran 2023’te, Hizbullah’ın Eylül 2024’te İsrail’e füzeler atmasının sonuçları ortada: 50 bine yakın Müslüman şehit… harabeye dönmüş Gazze, ezilen Lübnan…

Durduramasalar da en yüksek itirazların “insan hakları” çevrelerinden ve kuruluşlarından gelmiş olması önemli bir işarettir…

Müslümanlar bilimde, teknolojide, rasyonellikte, insan hakları şuurunda güçlenmek ve dünyadaki demokratlarla yüksek kalitede diyaloglar geliştirmek zorunda.

Türkiye Arap-İran kutuplaşmasına ve Araplar arası sorunlara karışmamalı, Filistin’e destek verirken İran çizgisinde görünmekten kesinlikle sakınmalıdır. İhvan uğruna kavga etmenin ağır faturasından ders alınmış olmalı… Burası Orta Doğu…

YORUMLAR (258)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
258 Yorum
  • ZÜLKÜF / 03 Ekim 2024 20:30

    Hikaye dünyanın her yerinde aynı. İran İslamcı iktidarının medyası ve TV'leri yıllardır İha yaptık, Siha yaptık, dron yaptık, yerli tank ve uçak yapacağız, Roket yaptık diye halkına propaganda gazı verirken savunma yeteneği olmadığı ortaya çıktı. 1979 Şah döneminden bile gerideler. İran islamcı rejimi dışa değil, içte halkına karşı güçlü. Vurdumu sinek gibi eziyor muhaliflerini.

    Yanıtla (2) (0)
  • Eğitimci / 02 Ekim 2024 23:45

    Hiç bir savaş adı ve amacıne olursa olsun, ülke işgal edilmesi hariç, kabul edilemez. Aslolan insandır. Hele din adına yapılan savaş ve yıkımlar birer felakettir. İnsan yaşamı çok değerlidir.

    Yanıtla (1) (0)
  • OKUR YAZAR / 02 Ekim 2024 12:22

    Tek bir adamın ağzına bakan bu meclis ne diyebilir ve ne karar alabilir ki. Tek bir adamın yeni anayasası için bir tek bir madde açıklamıyorlar, ser verip sır vermiyorlar! Haydi savaşa giriyoruz dese bu tek bir adam hangi vekili gıkını çıkartabilir bu vekiller ne işe yarar ki ! Bahçeli'nin neresinden yakaladı ki ne derse onaylıyor! Tek bir adama oy verenler de halkın en cahil ve okumamış ve düşünemeyen kesimi hatta bizim kedi gibi sadece karnını düşünen insanlar, zavallılar ..

    Yanıtla (8) (5)
  • Elmübarek / 02 Ekim 2024 13:02

    Tek bir adamın ağzına bakan kurucu meclis ne diyebilir ve ne karar alabilir ki. Tek bir adamın 1924 anayasası için bir tek bir madde açıklamıyorlar, ser verip sır vermiyorlar! Haydi savaşa giriyoruz dese bu tek bir adam hangi vekili gıkını çıkartabilir bu vekiller ne işe yarar ki .

    Yanıtla (0) (10)
  • okur / 02 Ekim 2024 23:20

    Hakketen bende merak ediyorum bu bahçelinin bu uyumsuz durumunu,ne olduda islam soslu milliyetçilik hevesine girdi.Bunu dış güçler istediği için olabilirmi acaba.

    Yanıtla (0) (2)
  • Noyan Atlı / 02 Ekim 2024 11:27

    Atatürk ün dedigi gibi araplar arasindaki sorunlari kendileri hallettsin, çok güzel bir tesbit. Hele ki iran da varsa işin içinde tamamen uzaktan seyretmeliyiz.
    Sadece bize karşi olan sinsi planlari bozmaliyiz.kuzey suriye de olduğu gibi.
    Israil bütün arap ülkelerine denk gelir hatta iran,a da, ama Türkiye çok farkli bizler savasçi milletiz ezer geçer Misir,a komsu oluruz.

    Yanıtla (8) (18)
  • Karar okuru / 02 Ekim 2024 12:11

    Sizki dunyanin sahibisiniz canim, ver mehteri ver

    Yanıtla (13) (4)
  • Vhby / 02 Ekim 2024 14:02

    Noyan Atlı hızını kesme,ordan da çin sınırına.

    Yanıtla (12) (2)
  • Hikaye / 02 Ekim 2024 14:25

    Ordan da ver elini Okyanus ve Amerika kıtası...Kim tutar sizi,bu hayal dünyası zenginliği olduktan sonra Noyan.

    Yanıtla (5) (3)
  • okur / 02 Ekim 2024 23:14

    ufak at da bülüçlerde yesin.Kılıçla kalkanla dövüşmüyorsun.Adam elinde ki cep telefonunu bi patlatırsa gör halini.. TEKNOLOJİYİ KULLANAN KAZANIYOR,OKLA,KILINÇLA DEĞİL.

    Yanıtla (1) (0)
  • Bir Dost / 02 Ekim 2024 22:56

    Şehir efsanesi haline gelen Demir kubbe sistemi dedikleri dört tane hareketli füze rampasi vurulunca terör devleti Israil dımdızlak ortada kaldı..Tel Aviv; artık Hatay'dan ve
    Akdeniz'de KKTC açıklarındaki Türk savaş gemilerinden ateşlenecek orta menzilli yeni
    nesil Türk seyir füzelerinin (Hisar ve açıklanmayan daha uzun menzilli fuzelerimizin) de menzili hedefi haline gelmiştir.."Vaad edilmiş topraklar" hayali kurarlarken bi de bakmışsın terör devleti Israil kim vurduya gitmiş

    Yanıtla (2) (0)
  • ahmet uyar / 02 Ekim 2024 12:22

    vay be tabanın oyu uğruna söylediği sözlere bak sıra bizdeymiş

    Yanıtla (12) (2)
  • KARAR OKURU / 02 Ekim 2024 12:59

    Tabanın oyu uğruna söylediği sözlere bak sıra bizdeymiş. Hani biz de yedi düvele karşı savaşmıştık ya ! Aynen öyle bir şey...

    Yanıtla (3) (10)
  • karar okuru / 02 Ekim 2024 17:58

    Aç bak Lozan Antlaşması'nı kaç memleket imzalamış.

    Yanıtla (7) (0)
  • Kararlı Karar Okuru / 02 Ekim 2024 22:43

    Kimler imzalamış, kimler imzalamamış?
    Ne demek istiyorsun?

    Yanıtla (0) (0)
  • Süleyman Topçu / 02 Ekim 2024 22:23

    Çözümü AB üyeliğinde göstermediğiniz özel ve istisna bir yazı olmuş.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru / 02 Ekim 2024 20:49

    Batı'daki İnsan Hayvanat Bahçelerinin sonuncusu 1958 yılında kapandı.Batıdan insan hakları konusunda öğreneceğimiz bir şey yok.

    Yanıtla (2) (12)
  • Okur* / 02 Ekim 2024 21:35

    Almanya'da raflar bomboş yalanı seni nasıl mutlu etmiştir.

    Yanıtla (10) (0)
  • Ömer / 02 Ekim 2024 20:35

    İsrail İran'ı iyi tanır.Diğer İslam ülkeleri gibi kâfire eyvallah etmez, Allah İran'dan razı olsun.

    Yanıtla (7) (8)
  • Ali Rıza / 02 Ekim 2024 00:27

    İran stratejik hata yapıyor; İran’ın Filistin davasına bir dahlinin olmaması lazım, sadece insani açıdan bakması hem kendi için hemi bölge için daha uygun olur. Keza Yemen ve Irak içinde aynı durum geçerli!. İran Başbakanının uçağı düştüğünde durumu kavrayıp İsrail’le barış yapması lazımdı, Hizbullah telefonları patladığında İsrail’le barış yapması lazımdı. Hamas İsrail’e 7 ekimde saldırmayla hayati bir hata yaptı, derhal silah bırakması lazımdır. Neden?. Çünkü, kaybedecekleri belli, net!..

    Yanıtla (9) (26)
  • Yunus Devrim / 02 Ekim 2024 12:41

    Allah'ım hain ve belamın öylesi Rabbim Siyonistlere sevgi gösteren bu gibi kişileri kahru perişan etsinn

    Yanıtla (9) (16)
  • Ali Rıza/12:41 ‘e / 02 Ekim 2024 14:54

    İsrail bir mermi atmadan Suriye’nin nüfusunu kimin sayesinde yarıya düşürdü, Sünni Arapları sürdü, kuzeyinde ABD destekli devletçik kurdu!. Hiç düşündünüz mü bunu nasıl yaptı?. Gazze gitti, Gazzeli Sina çölüne sürülecek, kim sebeb oldu?. Hizbullah Şii İsrail’i ortadan kaldırsa bile Araplar ona destek vermez, İrana da destek vermezler, Şii olduğu için, mezhepçilik islamı perişan etti ama kör olanlar bunu göremez. İsrail onun için istediği gibi at oynatıyor, mezhepçiler sayesinde, siz hala uyuyun!

    Yanıtla (27) (1)
  • İhsan Canpolat / 02 Ekim 2024 13:33

    Evine hırsız girerse Ali Rıza her şeyi ver çünkü elinde bıçak var yada namusuna tasallut ederse onunla evlen yada baliksan oltayı görünce hemen iğneyi ısır çünkü insan seni nasıl olsa yakalar örnekleri çoğaltmak mümkün ama gereksiz...

    Yanıtla (6) (13)
  • Hikaye / 02 Ekim 2024 14:28

    Ali Rıza,sen de vermeye ne kadar hevesli imişsin arkadaş.Onu ver bunu ver hiç bir şeye karşı çıkma.Herkes İsraille barışmak için sıraya girsin ama İsrail hiç oralı olmasın.

    Yanıtla (1) (8)
  • Matrakçı... / 02 Ekim 2024 16:45

    00:27 Bolca red almışsınız. Bazıları heyecana gelmiş,,Birkac fuze ile siyonist çökmez. Sunni ve Şia kör taassubu paramparca etti bölgeyi. Ne Sünniler ister Şia yensin İsraili veya tam tersi...Bu cook ciddi sorun..Bölgenin sükunete ihtiyacı var..Bu durumda ısrail genişler. Gazze işgal edildi.Bati seria'da yerleşim artıyor..Suriye,irak parcalandi...abd güvenlik amiri ve para kaynağı..Bu durumda nasil başarı sağlanabilir. Once birlik lazim.Yurtta Sulh olmazsa Cihanda Sulh olmasınin imkanı yoktur.

    Yanıtla (4) (1)
  • İlhan / 02 Ekim 2024 20:15

    Doğru söyleyeni dokuz köyden kovmuslar. Malesef Ali Rıza bey senin hayal satman lazımdı gerçeği söylemen değil

    Yanıtla (7) (0)
  • İlhan / 02 Ekim 2024 20:12

    Burası ortadogu..

    Yanıtla (3) (0)
  • Umut / 02 Ekim 2024 19:27

    "bilimde, teknolojide, rasyonellikte, insan hakları şuurunda güçlenmek ve dünyadaki demokratlarla yüksek kalitede diyaloglar geliştirmek zorunda. UMUT TÜRKİYE idi olmadı Şah'lık sevdasına yenildik. Hukuk olmadan ekonomik iyileşme olmadan kimse bizi ciddiye almaz bu kadar israf savurganlik dizboyu

    Yanıtla (5) (0)
  • KARAR OKURU / 02 Ekim 2024 15:38

    "Müslümanlar bilimde, teknolojide, rasyonellikte, insan hakları şuurunda güçlenmek ve dünyadaki demokratlarla yüksek kalitede diyaloglar geliştirmek zorunda."

    Yanıtla (8) (0)
  • Okur / 02 Ekim 2024 18:14

    Müslümanların daha önemli işleri ve buluşları bilim dünyasına damgasını vuruyor sizin haberiniz yok! Cebe sığan seccade yaptık! Dünyayı titretiyoruz!!!

    Yanıtla (6) (3)
  • Okur* / 02 Ekim 2024 19:08

    Parmağa geçirilen zikirmatik yaptık yetmez mi?

    Yanıtla (7) (3)
  • HAKİKAT / 02 Ekim 2024 17:54

    8 Milyarlık Dünya'nın en ücra yerlerinde, en yoksul şekilde yaşayan insanlar, bilgiye telefonundaki internet vasıtasıyla bir tıkla ulaşıyorlar.

    20 yıl ve daha öncesinin; başında dam, sofrasında aş, hanesinde eşe razı yaşama devri bitti.

    İsrail, Arap ve İran HALKLARININ kendi birbirlerini yok etmek istemeleri KİN ve NEFRETLE beslenmeleriyle mümkün oluyor.

    Bu noktada; KİNDAR ve DİNDAR nesil yetiştirme çabasıyla devletin bütün kurumlarını kirleten ERDOĞAN bizzat BEKÂ sorunumuzdur!

    Yanıtla (14) (0)
  • MAVRO / 02 Ekim 2024 17:39

    ''Dünyadaki demokratlar'' ..... Haydi dagılabilirsiniz ,hikaye bu kadar .

    Yanıtla (2) (0)
  • tavşan. / 02 Ekim 2024 00:17

    Erdoğan Lübnan'dan sonra sıra Türkiye de dedi.
    Erdoğan öngörüleri ile ünlüdür.
    Hepsi yanlış çıkmıştır.
    Ebetteki hedef Türkiye lafları
    İçerdeki hukuksuzlukları yolsuzlukları unutturmak içindir.

    Yanıtla (69) (5)
  • okur / 02 Ekim 2024 11:55

    bir de israille yaptıkları stratejik mallar ticaretini, al takke ver külahı maskelemek için.

    Yanıtla (13) (1)
  • Safinaz / 02 Ekim 2024 13:01

    Erdoğan öngörüleri ile ünlüdür.
    Hepsi yanlış çıkmıştır. Halbuki KK'nun vaadlerinin hepsi çıkmıştır. Tayyip yurt dışına kaçacak dedi, kaçtı. Tefecilerden para bulacağım dedi, buldu. Yenilirsem çekilirim dedi, çekildi, torun bakıyor. Vay babam vay ...

    Yanıtla (1) (15)
  • Matrakçı... / 02 Ekim 2024 17:34

    00:17..BM başkanına siyonistler bize gelemez dedi..Adaletsizliğin ,Zalimligin feristahi siyonistlerden daha üstün olan mı var dünyada..?..Âlemi fitne,fesada boğan bunlardan ala birileri var mı.?..Şöyle bir kelime söyle de siyoniste yalan olsa da duysak..

    Yanıtla (1) (0)
  • Orhan / 02 Ekim 2024 17:19

    İran füze saldırı yaptı diye kınamayan BM H sekreteri guteressi İsrail’e girmemesi için yasa çıkarmış israil ; devlet terörünün en hızlısını en zalimliğini yapıyor diyor ki ben istediğimi istediğim yerde öldürürüm ama sen öldürmeyi bırak ses çıkartırsan seni yaşatmam diyor israil dünyada bunu seyrediyor Çin Rusya. Fransa. İngiltere sonrada insan hakları. Diyorlar. Vay be!!!!!!!!!!!

    Yanıtla (2) (1)
  • Solcu Okur. / 02 Ekim 2024 16:43

    İran İsrail'i vuruyor bizim yürekli ! Müslümanların kafası karışık! Aceba sevinelim mi yoksa kafamızı öne eğip utanalım mı? Ne de olsa İran Şii ! Bizim aslanlar iyice düşünün! Kahrolsun ABD, İsrail ve dostları.

    Yanıtla (4) (1)
  • Hulki Yeşil / 02 Ekim 2024 11:07

    a- İran’ın ilk misillemesinde, Füzeleri yarım saatte, Dronları 4 saatte İsrail’e ulaştı, başarı oranı %2 idi.
    b- İran’ın dünkü misillemesinde Füzeler 8-12 dakika arasında İsrail’e ulaştı, başarı oranı %42 oldu. İran niçin ilk misillemede bu imkanını kullanmadı???..
    ANLAYABİLENE BURADA CİDDİ BİR MESAJ VARDIR.
    İran’ın bir sonraki misillemesin de durum çok daha farklı olacaktır. Tabi ki burada Rusya’nın desteğini de hesaba katmak gerekir. ABD, KASIM 24 seçimlerine kadar hiç bir şey yapamaz.

    Yanıtla (4) (5)
  • Hasret / 02 Ekim 2024 12:43

    Kasım Süleyman’ı suikastı sonrası, BBC’den , İran’ın, Irak da ki ABD üssüne misilleme sonrası fotoğrafları ve videoları izledim, nokta vuruş ve tahribat çok büyüktü. Trump bilgilendirilmese orada bayağı bir ABD askeri ölmüş olurdu. ABD’nin Kasım 2024 seçimlerine kadar İran’a direk saldırıya geçmesi sıfır ihtimal, mevcut statüyü ancak korur yada geliştirir.

    Yanıtla (1) (1)
  • Hülya Tatlıdil / 02 Ekim 2024 13:29

    İran’ın ilk misilleme de iptidai füze ve dronlar ile karşılık vermesi; İran direk savaşa girmek istemiyor, vekiller üzerinden savaşı yönetmek istiyor….

    Yanıtla (2) (0)
  • Karar okuru / 02 Ekim 2024 13:40

    İran CB çok net hadlerini bildiklerini ifade eden demeç verdi “savaş istemiyoruz”

    Yanıtla (1) (2)
  • Kararlı / 02 Ekim 2024 16:42

    Bugün açıklandı, İranın füze saldırısı sonucu sadece 1 genç ölmüş, o da Batı Şeria da sevinç gösterisine çıkan bir kişi. Gülermisin ağlarmısın

    Yanıtla (2) (1)
  • Demokrat hukukçu / 02 Ekim 2024 09:05

    Tarkan Murat, ne yani sızıyorlar diye demokrasiden vaz mı gecelim? Ne dediğinizi farkında mısınız siz? Daha demokrasinin ne olduğunu öğrenememişsiniz önce bunu bir okuyup öğrenin. Demokrasi demek hak ve özgürlükler demektir.İslamın da özüdür.Bugün bütün dünyanın aklı başında insanlarının üzerinde anlaştığı en iyi yönetim şeklidir. Seçimdir, halk egemenliğidir, şeffaflıktır, hesap verilebilirliktir, liyakattir, iyi yönetimdir. Demokrasiye karşı çıkıyorsan bunlara da karşı çıkıyorsun demektir.

    Yanıtla (8) (0)
  • Tarkan Murat / 02 Ekim 2024 16:24

    Merak etmeyin demokrasiyi ve zayıf yönlerini hepinizden iyi biliyorum. Demokrasi demek hak ve özgürlükler demişsiniz, peki bu hak ve özgürlükler kimin için? Gazze yerle bir edilirken sırf İsrail'i protesto ettiler diye öğrencileri okuldan uzaklaştıran, öğretim görevlilerinin maaşları kesen Amerika'da mı hak ve özgürlük var? Eğer İsrail'in, çıkarları söz konusuysa Amerikan halkını dinleyen kim? ABD zavallı halkından topladığı milyarlarca doları, çocuklarını niye İsrail için heba ediyor?

    Yanıtla (1) (0)
  • Tarkan Murat / 02 Ekim 2024 16:40

    Yine soruyorum size Gazze'de çocuklar, kadınlar ve binlerce sivil insan BM'ye rağmen dünyanın gözü önünde vahşice katledilirken İsrail'e destek açıklamaları yapan ABD, ingiltere, Fransa, Almanya gibi güya demokrat ülkelerin halkı bunlara onay veriyor mudur sizce? Öyle mi anlamalıyız? Bu halklar vicdansız ve kötü insanlar mı, yoksa demokratik görünen bu ülkelerin halklarıyla birlikte aslında siyonizmin kölesi haline getirildiğine mi işaret ediyor? Halkın iradesini yansıtmayan sistem demokrasi mi?

    Yanıtla (1) (0)
  • Hasan / 02 Ekim 2024 15:57

    İran'ın maruz kaldığı hukuksuzluğu,tacizi,ambargoları görmezden gelmek Türkiye'ye ancak puan kaybettirir.Bir faydası olmaz.Komşusu olarak gerekli politika uygulanmalı ancak bunu Akp beceremez.

    Yanıtla (7) (6)
  • Beysefa ÜNLÜ / 02 Ekim 2024 15:28

    Sayın AKYOL,geriye dönüp 23 yıldır devam eden AKP iktidarının politikalarına baktığımızda,"perşembenin gelişi,çarşambadan bellidir"demek en uygun olsa gerek.İfade ettiğim gibi,olup-bitene bakıldığında,Akp ve genel başkanlarının poltikalarına inanmıyorum,güvenmiyorum.Açıkçası,Bu kadar yıkım politikasından sonra,bunlara ümit bağlamak boş laftır.Bir beklentimde yoktur.

    Yanıtla (10) (0)
  • ali şahmar / 02 Ekim 2024 14:29

    yazarın bütün yazılarına bakın ne şiş yansın ne kebap

    Yanıtla (2) (4)
  • Salih Keskin / 02 Ekim 2024 14:26

    çok güzel yazı... sn cumhurbaşkanı ve akıl hocalarının orta doğu ve batı ile olan ilişkileri daha iyi analiz etmeleri gerekirdi; ancak ekonomide,eğitimde,tarımda olduğu gibi çuvalladılar.Devlette liyakat düzenini yıkarsanız,rektör,büyükelçi,müsteşar,hatta diyanet işleri başkanını atarken en önemli kriter olarak kendi hayat çizgisine uygunluğu yani cumhuriyet ve Atatürk’ü ret eden kafa yapısını benimserseniz işte şu anda olduğu gibi eşsiz potansiyele sahip bu güzel ülkeyi ateşe atarsınız.

    Yanıtla (5) (1)
  • Alp Demir / 02 Ekim 2024 14:24

    Bütün savaşları akıl kazanır. Stratejik düşünme, uzun vadeli planlar yapma ve zeka kazanır. Bir avuç adamın koca bir orduyu yenebilmesinin en önemli nedeni bilgi ve zekadır. O da bizimkilerde sıfır. Yorumculardan biri, savaş bize ulaşırsa ezer geçeriz demiş. Güzel hayal.

    Yanıtla (6) (0)
  • ÜMMETLİ YORUM / 02 Ekim 2024 14:15

    Demek ki neymiş? Kuru milliyetçiliğin peşine düşersek, dilim dilim bölünürüz. Araplar bölündü... Biz de aynı şekilde davranırsak, Türkiyeli Türk üstündür, Azerbaycanlı, Türkmenistanlı, Özbekistanlı... Üstünlük yarışına girince mikro milliyetçilik başlar. Bu sefer, Tekeler Yomutlardan üstün kavgası başlar. Milliyetçilik, İslami ölçülerden ayrılmadan yapılmalı, birleştirici olmalı... Hepimizi aynı ümmetteniz, kardeşiz der, yaradan Bizi Türk yaratmış şükür eder yolumuza birlikte devam ederiz.

    Yanıtla (2) (8)
  • ido / 02 Ekim 2024 13:57

    No oldu bu birleşmiş millette ki dilekçe.?

    Yanıtla (2) (0)
  • Nurmuhammed / 02 Ekim 2024 13:41

    İsrail; neden, İran’ın ilk, %2’lik başarı oranlı, misillemesinden sonra, fırsat bu fırsat diyerek, çok ama çok istediği, İran’ın Nükleer alt yapısına zarar verme saldırısında bulunamadı. İsrail çok iyi biliyor ki, ilk misillemedeki %2’lik başarı oranın, İran’ın tam kapasitesini yansıtmadığını. Ve İsrail’in, İran’ın kapasite ihtimalleri arasında; İran’ın kitle imha silahına da sahip olduğu seçeneğininde var olması. Yoksa İsrail, İran’ı çoktan bombalamıştı.

    Yanıtla (3) (2)
  • Okur / 02 Ekim 2024 13:40

    İşin kötü yanı Akp ülkeyi ortadogu bataklığına çekmekle kalmayıp eğitimdeki büyük düşüşle de insanımızı ortadogu düşünce basiretsizligine indirmeye çalışıyor. Bu trafikte en küçük sebeplerden kadın cinayetlerinin sebebi budur

    Yanıtla (9) (1)
  • ido / 02 Ekim 2024 13:31

    De ki: «Eğer babalarınız, oğullarınız, kardeşleriniz, eşleriniz, kabileniz, elinize geçirdiğiniz mallar, kesâd (a uğramasın) dan korka geldiğiniz bir ticâret ve hoşunuza gitmekte olan meskenler size Allahdan, Onun peygamberinden ve Onun yolundaki bir cihâddan daha sevgili ise, artık Allahın emri gelinceye kadar bekleye durun. Allah faasıklar güruhunu hidâyete erdirmez.
    TEVBE 24

    Yanıtla (3) (1)
  • Osman / 02 Ekim 2024 13:28

    Amerika ve siyonist İsrail sever Araplar ve uşak olmayı kabül etmiş müslümanlar,dört gözle İsrail ve ABD'nin İran'ı vurmasını bekliyor! Hasan Nasrullah'ın şehit edilmesine çok sevinmişlerdi.

    Yanıtla (7) (1)
  • Osman / 02 Ekim 2024 13:24

    Özel kuvvet askerlerimizin başlarına çuval geçirilip, elleri arkadan plastik kelepçeli şekilde diz üstünde yere çöktürülünce dünya başıma yıkılmıştı! En azından nota verilmesini bekledik! Tayyip Bey,ne notası müzik notası mı dedi ! Vatansever insanlara.İran'ı eleştiren aslanlar biraz kendinize bakın kendinize!!!!!

    Yanıtla (10) (1)
  • Hasan / 02 Ekim 2024 13:20

    Bu şımarık katil, Gazze'lilere insansı yaratıklar derken aslında bütün Arap camiasını kasdediyor.Arapların bir kısmı bu tanıma uyuyor.Teslimiyetçi,korkak ve adi yaşamları bu katili haklı çıkartıyor.

    Yanıtla (6) (1)
  • konuk1 / 02 Ekim 2024 13:10

    filistin halkı kökeni girite dayanan bir toplum araplar ile kan.ten bağı yok (evlilik dışında)asabiyette zirve olan panarabistler kendinden olmayanların pozisyonlarını lavrens'le göstermiştir iran acem biz Türk'üz arapların iran karşıtlığının nedeni hitlerin ari ırk tezine benziyor diye düşünüyorum

    Yanıtla (3) (2)
  • Demokrat hukukçu / 02 Ekim 2024 08:33

    Yunus Devrim,sen hangi kafadasın,hayal mi görüyorsun?Bizim gözümüz kör herhalde sadece sen görüyorsun diğer bütün dünya alem kör,sağır.Bırak bu kafayı kardeşim.İran'ın attığı füzeler ne yaptı?Bir kişiyi bile öldüremeyen füzeye füze değil ancak teneke parçası denir.İran bıraksın bu işleri de kendi vatandaşlarını fakirlikten ve cahillikten kurtarsın.Hâlâ 10 yaşındaki Mehdi çocuğun 1200 yıldır ölmediğine ve gelip kendilerini kurtaracağına inanıyorlar.Sahabeye küfredip onları kâfirlikle suçluyorlar.

    Yanıtla (25) (1)
  • Yunus Devrim / 02 Ekim 2024 12:38

    Onların kalplerini mühürledik diyor âyette. İstediğiniz kadar Siyonizmin yanında olun. Batının yanında olun. Filistin için tek bir tek bir gramm bir şey yapamayan sizler Allah ahirette sizlerden de hesap soracak. Ümmetin şerefi dün füzelerin üzerindeydi. Sizler ise İsrail'i bırakıp halen kör şekilde İsrail hayranlığı yapıyorsunuz. Tabi ülkeniz bir şey yapamıyor zorunuza gidiyor :)

    Yanıtla (1) (6)
  • Vhby / 02 Ekim 2024 13:58

    Temenni ve dilemek ayrı doğru ve gerçek tespit,olayları realist değerkendirip fikir belirtmek ayrı.Senin kalbin de kör beynine de bir şey katmamışsın.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 02 Ekim 2024 12:58

    Mehdi sadece İranda yok, Türkiyede de var. Ölmüş liderin dirilmesini isteyenler, hatta diri olduğuna inanan bir sürü '..ist' var ! Önce kendi ülkene bak...

    Yanıtla (1) (8)
  • Dr / 02 Ekim 2024 12:57

    Her ne kadar aranan dış düşman olsa da İsrail iç siyasette Erdoğanın aldığı yaraya merhem merhem olur. Gazzeye selam. Denizden, havadan İsraille ticarete devam.

    Yanıtla (6) (0)
  • Hasan / 02 Ekim 2024 12:39

    Son dönemde Türkiye'de yapılan araştırmalarda gözle görülen bir artış gösteren cahiliye güzellemelerinin kaynağı da buradan geliyor demek...!

    Yanıtla (5) (0)
  • Okur / 02 Ekim 2024 12:26

    Türk milliyetçiliğine, aklı başında, siyasi ve maddi çıkar peşinde olmayan, geçmişi temiz, iç ve dış güçlerin şantajına uğramayacak, zaafları olmayan gerçek vatanseverler tarafından sahip çıkılması gerekiyor. Mevcut siyasi partilerle bu iş zor.

    Yanıtla (6) (0)
  • EMEKLİ / 02 Ekim 2024 12:12

    Atasözü: "Halkın bildiğini bilmeyen halka beylik edemez."

    Yanıtla (4) (0)
  • ido / 02 Ekim 2024 12:11

    Hava aracı, topu, tankı olmayan Hizbullah'la düz arazide bile baş edemeyen İsrail'i Türkiye'ye karşı tehdit olarak lanse eden cumhurbaşkanının ülkeye yaşattığı kaosu perdelemek için kullanması insanları saf görmektir. Zenginin parasına milletin parasını faiz olarak vermesi, fakir kesimi ve gençleri kendi haline bırakması T.C. tarihinde gelmiş geçmiş en zalim iktidarın şu anki AKP iktidarı olduğudur. ülkeyi ekonomik olarak sistematik olarak batıya mahkum edeceksin ... gerisine gerek var mı anlatm

    Yanıtla (8) (2)
  • ido / 02 Ekim 2024 12:05

    Türkiye liderliği başkasına kaptırmıştır....

    Yanıtla (1) (1)
  • La havle / 02 Ekim 2024 10:57

    Bizim ihyamız dirilişimiz milli görüşten erbakandan ihvanı müslümden hasan el bennadan hamastan, Kabe imamı mahirden, husilerden irandan şiilerden pakistandan afganistandan tüm müslümanların ittifak birlik beraberliğinden , batının tutiliğini, öykünmesinden terkten özümüze dönmekten geçer.

    Yanıtla (4) (20)
  • Karar okuru / 02 Ekim 2024 11:48

    Evet 100 yıldır sahte vaat ve yalanlarla mankurtlaşmış batı israilin tutuleri mukalitleri var bazı yerlerde yüzde 50 ye yakın, tedavi tamirat emek çok olacak.

    Yanıtla (3) (3)
  • okur / 02 Ekim 2024 11:57

    Fazla dönme dönek derler. Özüymüş.

    Yanıtla (5) (1)
  • Takipci / 02 Ekim 2024 11:53

    "...İhvan uğruna kavga etmenin ağır faturasından ders alınmış olmalı… Burası Orta Doğu…" teskkurler sn Akyol. Siyasal Islamci Iktidarimiz, basindan beri IRAN'a ozeniyor, kendilerince guya Sunnileri birlestirip onlara liderlik edecek(!) Burasi Orta Dogu, burada "Cin enigini yitirir" Bu ifade bir Cukurova deyimidir.

    Yanıtla (4) (0)
  • ido / 02 Ekim 2024 11:53

    biri satıyor , biri taşıyor, katil vuruyor sonra kalkıp ırak, ürdünden.....bahsetmek gerçekçilikle alakası yok.

    Yanıtla (2) (0)
  • ido / 02 Ekim 2024 11:49

    İncirlik bizim ülkede olduğu müddetçe bize hikaye anlatmayın.

    Yanıtla (5) (0)
  • ido / 02 Ekim 2024 11:45

    Yazıyı kaleme alırken bahsettiği ülkelerin tümünün tutsak olduğunu unutmuş .

    Yanıtla (0) (0)
  • Hastava / 02 Ekim 2024 11:34

    Iran bir kaç füze atip durdu, kurbanlik koyun gibi bekliyor, tam da zamani idi savasi uzatip israil in hava kuvvetlerini yok edene kadar devam etmesi gerekirdi.kara savasinda israil basarili olamaz

    Yanıtla (0) (2)
  • Yakup / 02 Ekim 2024 11:32

    İslam aleminin sorunu bir tarafa. Bizim sorunumuz açık ve nettir. Biz "sanayi devrimine ayak uyduramadı" diye bir imparatorluğu haklı olarak yıktık. Kurduğumuz devlet; giyim kuşam, harf gibi kısaca halkın kültürünü değiştirme tartışma ve uygulamaları ile 100 yılı boşuna geçirdi. Hala da o yanlışı sürdürüyor.1948'de kurulan İsrail Nükleer silah üretti. 1923'de kurulan Türkiye ne üretti? Sorun burada olsa gerek...

    Yanıtla (2) (13)
  • Osman Baltaoğlu / 02 Ekim 2024 11:26

    Yâ hû, üstad, ihvan uğruna kavga edenlere İsrail, Amerika derslerini veriyor. Türkiye de oradan bir ders çıkarmalı diyorsunuz. Ders çıkarmalı ve İhvan'ın değil rakiplerinin yanında yer almalı. En azından tarafsız olmalı. Peki yakışık alır bir şeyi tavsiye ettiğiniz zannında mısınız? Bir şey doğruysa savunulur, değilse terkedilir. Vazettiğiniz bu faydacı tavır hiç bir kimsenin, devletin benimsememesi gereken bir tavırdır.

    Yanıtla (0) (2)
  • MEHMET CANPOLAT / 02 Ekim 2024 11:26

    bu millet 100 yıldır ''yurtda sulh cihanda sulh'' sözü ile uyutuluyor savaş gücü olmadan barış olmaz. rahat olun ısrail bizim de tepemize dikilecek bu kaçınlımaz. o zaman ak ve kara yüzler ortaya çıkacak

    Yanıtla (1) (16)
  • MEHMET CANPOLAT / 02 Ekim 2024 11:21

    taha bey iyi bir araştırma gazetecisiniz, israil devletinin bir arz ı mevdut hedefi var mı yok mu bunuda bır araştırıp yazsanız.....

    Yanıtla (1) (2)
  • Ali İncirci / 02 Ekim 2024 11:18

    Sayın Akyol, doğu sınırlarımız kevgir gibi. Iran'da çıkacak bir kargaşada bütün göçler Türkiye'ye doğru olacak. Onlar için de ensarlığa hazır mıyız? Türkiye tam anlamıyla bir göçmenler ülkesi hatta Almanya'dan gelen haberlere bakılırsa geri gönderilenler ülkesi(Ruanda) olma yolunda!. Erdoğan için sorun yok, kaçar gider, ABD'de, Katar'da mekanları hatta koruma ordusu bile hazır nasıl olsa!. Bu milletin en az yarısı hala Erdoğan'ın bu millet için ne büyük bir tehlike olduğunu anlayamadı maalesef!

    Yanıtla (17) (1)
  • Ayak Takımı / 02 Ekim 2024 00:23

    Ders alındığ falan yok. Oy getireceğini bilseler yarın İsrail'e savaş açarlar. Birincil ve en hayati amaç hazinenin musluğunun başını ve dolayısıyla iktidarı kaybetmemektir bu böyle biline.

    Yanıtla (31) (1)
  • orka / 02 Ekim 2024 11:18

    hizalandıkları güç odağı abd'dir. oy getirecek de olsa israile saldırmazlar. saldıramazlar. kolpadan sallar dururlar. bugüne dek hep yaptıkları gibi. bu kolpalık işini israile dahi bildirmişlerdir şüpheniz olmasın. geçmişte örneği var çünkü. "israilin bir sonraki hedefi biziz" söylemini siyaseten kullanışlı bulmuşlardır. buradan yürüyerek israille ticaret ve ortaklıklarını kamu nezdinde maskelemeye çalışacaklar.

    Yanıtla (8) (0)
  • Barut Osman / 02 Ekim 2024 08:31

    İsrail en büyük gücünü ona SES çıkaramayan İslam aleminden almaktadır...Yıllar içerisinde neredeyse Filistini haritadan silip binlerce insanı yok eden İsrail arkasına aldığı büyük emperyal güçlerle hedefine doğru ilerlerlerken İslam alemi sadece seyrediyor..Yani onlara sadece dua ve beddua etmek bırakılmış...

    Yanıtla (35) (6)
  • Karar okuru / 02 Ekim 2024 10:09

    Bilim ve felsefeyi reddeden imam Gazali gibilerin peşinden gidersen geldiğin yet bu olur. Bırak dünyayı, milyonlarca km uzaktaki gezegende robot dolaştıran ile cami ile dua ile baş edilmez. “İşimiz Allaha kaldı” bizim için doğru söz çünkü bizde hiç bir şey yok; ama adamlarda çok şey var. Dua kurtarmaz ama huzur içinde derde katlanmaya yardım eder.

    Yanıtla (38) (7)
  • Mürsel / 02 Ekim 2024 11:17

    Gazali bilimi reddetmediğini gibi felsefeye de eleştirel bakmıştır.Bugünkü gibi vahiyle bağlantısız felsefeci
    İdealoji insanlığı kaos ve kargaşaya sürüklemişti. Felsefenin anarşik açmazı Gazali sayesinde çözüldü.

    Yanıtla (3) (19)
  • KOCA YUSUF / 02 Ekim 2024 01:47

    Suudi Arabistan dan cok Azerbaycan Israil e destek veriyor, Erdogan önce Aliyevi ikna etsin.

    Yanıtla (20) (1)
  • Kararsız / 02 Ekim 2024 11:11

    Peki Aliyev neden destek veriyor? İran'ın Azerbaycan'a yaklaşımı nedir? İran'ın Karabağ'a yakın olan kısmında ne kadar Türk yaşıyor? İran Karabağ'da neden ermenistanı destekledi? İsrail neden Azerbaycanı destekledi? Aliyev kendi devleti kendi milleti çıkarı için böyle hareket ediyor? Bence de sonuna kadar haklı...

    Yanıtla (9) (0)
  • Abbas / 02 Ekim 2024 10:59

    Sırada Türkiye varmış, yarrabi, akılları şimdi başlarına gelmiş, inşallah ülke yok olurda, son duasını okursunuz, belki o zaman bu millet akıllanır, Çanakkale de ölen dedeleri öldüğü ile kalır, ne denir başka

    Yanıtla (3) (0)
  • orka / 02 Ekim 2024 10:49

    anladık sayın yazar. israil çok güçlü. bütün batı emperyalizmi arkasında. peki ne yapacağız? mesela batı klubüne daha da mı entegre olmalıyız? çözüm bu mu? bütün bu olanlardan sonra hala "batılı evrensel değerler, aydınlanma" sakızı çiğnemeye devam mı edeceğiz? ihvanı eleştiriyorsunuz, yanlışları vardır muhakkak...90'lardan beri ırak'ı vuran amerikan savaş uçakları incirlikten kalkmadı mı? bizim israilden farkımız ne? katil selman'dan farkımız ne?

    Yanıtla (2) (0)
  • KOCA YUSUF / 02 Ekim 2024 09:17

    Gercekten birsey yapmak isteyen cok konusmaz, icraata gecer, Reis yine salliyor.

    Yanıtla (20) (0)
  • Rakkiyeci / 02 Ekim 2024 10:44

    Koca Yusuf bey, İcraata geçmek istiyorsan, çok hevesliysen İsrail orada buyrun git, ne palavradan sallıyorsun. Hem de şehitlik mertebesine erişmiş olursun, söz biz de senin cenazeni ortada bırakmayıp memleketine getiririz.

    Yanıtla (4) (5)
  • Ahmet Ünverdi / 02 Ekim 2024 10:44

    Son cümle Hariç altına imzamı atarım.

    Yanıtla (0) (0)
  • HAYRETI MUCIP / 02 Ekim 2024 10:43

    Aman aman hepicigi de iyi saatte olsunlar!
    Islam aleminden ise bir cacık olmaz vesselam !

    Yanıtla (4) (0)
  • natali / 02 Ekim 2024 10:43

    sünni arapların doğal liderleri mısır ve suudi arabistandır hicbiri bizi lider görmez yani istediğinizi yapın sadece beyhude cabalardan öteye gitmez

    Yanıtla (7) (0)
  • Bozkurt / 02 Ekim 2024 10:43

    Nasrallah'ı beğenirsin beğenmezsin ama Arapların tarihinde İsraile ilk yenilgiyi tattıran, Lübnan'dan atan adamdır. Bir rahmet dileyen yok, Sünni alemde "İsrailden önce biz öldürmeliydik" naraları atılıyor, Türkiyede adı anılmıyor, gizli bir memnuniyet var. İslam aleminde en temel konuda (Filistin) bile acınası bir mezhepçilik var. Allah akıl fikir ihsan etsin.

    Yanıtla (10) (1)
  • ÖTÜKENLİKURT / 02 Ekim 2024 09:47

    Ali Hamaney, Kızılderili reislerinin topraktan savaş baltasını çıkarması gibi, savaş yüzüğünü çıkarıp taktı ve 500 füzeyi gönderdi insan kasaplarının üstüne. Arap İsrail arasındaki ılımlı yaklaşımın temeli de milleti İbrahim gerçeğidir. İran bu denklemin dışındadır. İran cumhurbaşkanı artık bir Türk, Ali Hamaney'in makamına da bir Türk oturursa, o zaman İran'ın rotası da şekli de devlet düzeni de değişir. Daha çağdaş, daha akıllı, daha bilimsel bir yapı gelir! Buna en çok Turancılar sevinir!

    Yanıtla (8) (3)
  • orka / 02 Ekim 2024 10:37

    milleti ibrahim etnisiteye dayanmaz. ibrahimin dinini benimsemek anlamındaki ortak inanca mensubiyettir. kuranda şöyle bir ayet vardır: "israiloğullarından inkar edenler davut'un ve meryem oğlu isa'nın diliyle lanetlendiler".

    Yanıtla (0) (1)
  • Çiko / 02 Ekim 2024 10:37

    Bizim devleti yöneten zihniyetin durumu şu şekilde: Dün ülkeyi yıkacak, hain, dış güç maşası olan DEM'lilerle bugün hiç bir şey olmamış gibi tokalaşmasını "Yeni bir döneme giriyoruz. Dünyada barış isterken kendi ülkemizde barışı sağlamak lazım." diye tevil eden Bahçelinin MHP'si Sinan Ateşi'in bağrı yanık yaşlı annesinin sözlerine tahammül edemeyip dava açmış. Harika bir iç barış sağlama işi değil mi?

    Yanıtla (2) (0)
  • Nedim erdem / 02 Ekim 2024 10:34

    Filistine,hamas,Hizbullah destek boş vaatler.israil hamas,Hizbullah,İran bu yapıları yok ediyor.Neden terör.Laikligi savunun,ulusculugu savunun.Din ,mezhep siyasette malzeme olamaz.akp ve lideri İhvan'ı,dinci siyasetin odasıdır,bu siyaset yöntemi yasalarimuza göre suçtur.

    Yanıtla (1) (0)
  • Seyfettin Şahin / 02 Ekim 2024 10:33

    İster isen sulh-u salah, hazır ol çengel.....Hamasetle olmaz....

    Yanıtla (0) (0)
  • Hakkı / 02 Ekim 2024 10:29

    Sayın yazar ülke dış siyaseti akp başkanı sayesinde 15 seneden beri futbol topu gibi oradan oraya savrulup durdu. Bu kadar geri adım atmaktan osanmayan birisi hala yanlışlarla devam ediyor. İsrail bize da saldıracak demek nedir yahu. Bir başkan bunu söyleyebilir mi? Ansızın israil e de gireriz demek nedir? Ama asıl sorun, bu zihniyeti 22 yıldır iktidarda tutan sürü ve biat mantığıyla yedikleri makarnadan mütevellit ,okuma ve düşünme yetisi olmayan oy deposudur. Haklarım bunlara helal etmiyorum.

    Yanıtla (13) (0)
  • okur / 02 Ekim 2024 10:29

    Akil adam yazısı...

    Yanıtla (2) (0)
  • Karar okuru / 02 Ekim 2024 09:56

    Sayın Akyo,yazınızda pek çok gerçeğe değinmişsiniz.Velakin lütfen insan hakları konusunda Batıyı örnek göstermeyiniz. İnsan hakları konusunda Batı sınıfta kaldı.
    ABD ve AB İsrail'i destekliyor.Bunlarda insan hakkı mı kaldı Allah aşkına?

    Yanıtla (10) (7)
  • Karar okuru / 02 Ekim 2024 10:03

    Batı sınıfta kaldı da doğu çoktan okuldan atıldı insan hakları konusunda. Batı da hala İsrail gibi saldırganlığa hükümetlere rağmen karşı çıkan ciddi kalabalıklar var. Ama hiç bir ortadoğu ülkesinde hükümetin istemediği konuda karşı çıkış olmaz. Mesela İran’ ın hiçbir saldırganlığına karşı İranlı karşı çıkamaz, ya da çok zayıf. Güzel bir laf vardır “dinime sataşan bari müslüman olsa” diye

    Yanıtla (20) (3)
  • Çiko / 02 Ekim 2024 10:12

    Aklınızda Batı diye yekpare bir blok var. İçlerinde her devlet aynı, her devletin içindeki milyonlarca insan aynı ve devletlerini yöneten siyasetçilerin her düşüncesini onaylıyorlar. Böyle düşününce bu ülkeler içindeki hakperest insanları görmüyor, kendi safınıza çekebileceğiniz insanları yok sayıyorsunuz. Ayrıca yahudiler yıllardır batı kamuoyunu gergef gibi işlerken biz adamlara türlü hakaret, küfür, turist kazıklama, göç ettiği ülkenin sosyal yardım sistemini tokatlama vb. ile meşgulüz

    Yanıtla (6) (1)
  • Hakkı / 02 Ekim 2024 09:14

    "Ortadoğu'ya karışmamalıyız." Aslında bu Ortadoğu'yu anlamama ile aynı galiba. İyi de hiç mi veri yok elde bunca yıl elde kalmışken oralar. Halkını adetini sevdiği nefret ettiğini hiç mi bilen yok. Tanıyan empati yapabilecek olan yok mu? Abilik değil de kardeşlik hukuku da mı yok. Geçmişin bir faydası yok mu yani. "Biz ayrılamayız" diye kan dökülen yerler, şimdilerde "güle güle sana yolun açık olsun mu" oldu. Yani birliğin temellerinde ne vardı da şimdi yok.

    Yanıtla (2) (8)
  • Izmirli / 02 Ekim 2024 10:12

    Size Falih Rıfkı Atay'ın Zeytin Dağı adlı kitabını okumanızı tavsiye ederim, hepsini anlayacaksınız. Cumhuriyetin geleneksel Arapların iç işlerine karışmama ve sadece dostane ilişki kurma ve ticaret yapma politikası boşuna değil, bir tecrübenin sonucu. Realiteden kopuk, hayaller içinde yaşayan İslamcı kafasının anlaması mümkün değil...

    Yanıtla (16) (0)
  • okur / 02 Ekim 2024 10:11

    Çok doğru ve tarafsız bir analiz. TV lerdeki İktidar stratejistleri okuyup öğrensinler. Arapların işlerine karışmayın, Dini ideoloji ile düşman yaratmayın, bu bölgenin dostu az düşmanı zaten çoktur. Uzakta ve yakında.. Ülkenizin dirliğine birliğine odaklanın. Her balkon konuşmasında ramallaha, tahrir meydanına, gözü yaşlı arap annelerine selam gönderip, 'beklenen sensin' diye Türk halkına gaz vermeyin. Şimdi kalkmış 'İsrail gözünü Türkiye ye dikti' diyor.

    Yanıtla (10) (0)
  • ÖTÜKENLİKURT / 02 Ekim 2024 09:53

    Büyük devlet adamı hafız molla ne demişti; Nasıl Karabağ'a girdiysek, nasıl Suriye'ye girdiysek, gerekirse İsrail'e de gireriz! Hamas'ın liderleri tek tek kuş gibi avlanınca telaşa kapıldı ve ağlamaya başladı; İsrail'in hedefi bizim vatanımız olacak! Yani gerekirse İsrail'e girmekten tornistan etti, İsrail bize girecek söylemine keskin bir dönüş yaptı! Aslında önceki söylemleri de sakat, Karabağ'a Azerbaycan girdi, Suriye'ye biz girmedik, 13 milyon çapulcuyla Suriye bize girdi! Tanrı izan versin

    Yanıtla (42) (2)
  • Tyson / 02 Ekim 2024 09:40

    Ne Erdoğan'ın ne Davutoğlu'nun ne de Fidan'ın geçmişteki hatalarından ders aldığını düşünüyorum.

    Yanıtla (8) (1)
  • Gerçek / 02 Ekim 2024 09:32

    Dünyadaki bütün bebekler anne ve babalarının sorumluluğunda ve umurundadır.
    Bakmayacaksan,koruyamayacaksan bebek yapmayacaksın..Sen bebeği yap ,koruma ve de ondan bundan yardım bekle..Yok öyle şey..

    Yanıtla (1) (0)
  • SG / 02 Ekim 2024 09:24

    Tehlikenin farkında mısınız DİYE uyaran B.Arinc oldu.Biz yiyecek göndermek zordasiniz.Etiniz ne butunuz ne Hangi akla hizmet ediyorsunuz DİYE HAMMAS UYARMIŞTI.not her konuda Fikir beyan ettiği için kimse dikkatte almadı TC DE Yahudi/Siyonistlerin gücünü bilen üç beş kişiden birisidir

    Yanıtla (5) (1)
  • Mehmet Emin KARTAL. / 02 Ekim 2024 09:18

    Türk Milli Eğitimini bilimsel bir temele oturtup bu yapı üzerinde uzun yıllar değişiklik yapmadan yaz boza çevirmeden dejenere edilmesine müsaade etmeden bu toplumu eğitmediğimiz müddet çe herhangi bir olumsuzluk karşısında ders çıkarma kapasitemizin olabileceğine inanmıyorum.

    Yanıtla (12) (0)
  • Takkiyeci / 02 Ekim 2024 09:18

    Biz Filistin’de ve Lübnan’da sivillerin öldürülmesini şiddetle Kınarken, sizin yazdığınız gazetede, İran tarafından milyonlarca sivilin yaşadığı İsrail şehirlerine hiçbir askeri hedef gözetmeksizin atılan füzeler ile ilgili tek bir eleştiri olmamasını nasıl açıklıyorsunuz? Hani biz insandık insan haklarını savunuyorduk? Ben biz müslümanların bizim dışımızda kimseye üzüldüğümüz konusunda artık şüpheyle bakıyorum. Bizim tüm hayatımız takkiye. .

    Yanıtla (6) (6)
  • Tarkan Murat / 02 Ekim 2024 08:14

    Sayın yazar hangi demokratlardan ve demokrasiden bahsediyorsunuz? Avrupa ve ABD İsrail'e bağlılıklarını üzerine basa basa ilan ediyorlar. İsrail ve masonlar en kolay demokratik sistemle yönetilen ülkelere sızıyorlar. ABD'nin, İngiltere'nin, Fransa'nın İsrail'in güvenliği ile ilgili ne çıkarı olabilir ki? Belli ki buradaki poltikacılar tekrar seçilmek için siyonist parasıyla satın alınmış durumdalar. Demokratik ülkeler İsrail'in ve siyonist yahudilerin oyuncağı haline gelmiş durumda

    Yanıtla (7) (9)
  • Barut Osman / 02 Ekim 2024 08:55

    Hadi diyelim öyle...Tüm bunlara karşı İslam alemi ne iş yapar ?

    Yanıtla (13) (1)
  • Takkiyeci / 02 Ekim 2024 09:25

    Barut Osman bey, İslam alemi diye bir alem yoktur Müslüman insanlar vardır. Çünkü Müslümanlarda Roma’da Katoliklerde olduğu gibi bir otorite yok herkesin kendisine göre bir İslam’ı var dolayısıyla İslam dünyası kavramı saçma ve sosyolojik bir önemi olmayan, fakat sizin gibi insanların kafalarında oluşturmak istedikleri bir kavramdır. Otoritesi, karar mekanizması olmayan bir dinin yekpare’liği söz konusu değil. 

    Yanıtla (2) (3)
  • Hikaye / 02 Ekim 2024 10:04

    Aynen öyle.

    Yanıtla (1) (0)
  • Çiko / 02 Ekim 2024 09:17

    Kardeşim demokrat olmayan Rusya, Çin, Venezuela, Haiti, türlü Latin Amerika ve Afrika diktatörü vs. falan bunlar İsrail'i durdurmak için cephede savaşıyor, Filistin'e her gün para, silah, cephane gönderiyorlar, hepsi İsrail büyükelçilerini evlerine gönderdi, İsrail ile ilişkilerini kesip onları ekonomik ablukaya aldı falan da bizim mi haberimiz yok.

    Yanıtla (3) (0)
  • okur / 02 Ekim 2024 09:02

    Türkiye dışında, şu iki ülkeden birinde yaşamak zorunda olsanız hangisini seçersiniz? a) İran b) Amerika

    Yanıtla (6) (3)
  • okur / 02 Ekim 2024 09:15

    Japonya

    Yanıtla (0) (0)
  • Okur / 02 Ekim 2024 08:49

    İsrail zulmüne, katliamına sessez kalınması nedeniyle, İslâm dünyası olarak tarihte bu zamanlar "utanılacak bir dönem" olararak anılacak ne yazık ki!!!

    Yanıtla (2) (0)
  • Demokrat hukukçu / 02 Ekim 2024 08:47

    Ortadoğu'da uzun süredir RTE-AKP iktidarında reel ve rasyonel bir Ortadoğu politikamız olmadı.Hegemon güç ABD göz ardı edildiği gibi onun gizli oyunlarına da alet olundu Sonuç ortada.Suriye bitti, İsrail daha da güçlendi,PKK-PYD' ye Suriye'de devlet kurdurdular. Türkiye bölgede etkisizleşti.Rusya ve İran da bölgeye yerleşti.Şiiler güçlendi.İnsan bunları gördükçe kahroluyor. Müslüman dünyanın halı pürmelali bu maalesef. Akıllı ve bilgili müslümanlara ihtiyaç var.Umarım yeni nesil böyle yetişir.

    Yanıtla (3) (1)
  • Katre i matem / 02 Ekim 2024 06:38

    Bu günlerde yorumcular israile birkaç salladıktan sonra ilginçtir israilin işine gelecek, ümit kıracak şeyler söylüyorlar. Aman bulaşmayın çok güçlüler, bak kral salman da filistin meselem yok dedi vs vs sanki israil in türkiyeden toprak talebi yok, pyd yi binlerce ton silahla boşa donattılar, ırak ı boşa böldüler, o bölgelerin demografisiyle boşa oynadılar. İsrail daha ne desin bağıra bağıra geliyorum diyor. Duymayan kaldı mı?

    Yanıtla (7) (7)
  • İlkokulu / 02 Ekim 2024 07:24

    PYD'yi Türkiye'ye karşı değil Ruslara karşı silahlandırmadılar mı? Türkiye'ye karşı silahlandırsalardı Türkiye'nin Kürt politikasi böyle olmazdı herhalde.

    Yanıtla (1) (11)
  • Çiko / 02 Ekim 2024 08:43

    Bağırarak geliyorsa sen hazırlan kardeşim. PYD'nin kurulduğundan beri Moskova'da temsilciliği var, Suriye'de Ruslar adamlara karışmadığı gibi dirsek temasına da devam ediyor Sen Brics'e girip Rusya'ya Çin'e peyk olup mu, milleti oy için bölüp birbirine kışkırtarak mı, eğitimsiz nesiller yetiştirerek mi, rakip gördüklerini AKMHP teşkilatlarından topladığın hakim kılıklı giyotinlerin önüne atarak mı, seçim rüşveti uğruna ekonomiyi mahvederek mi sosyal medyada vatandaş avlayarak mı kurtulacaksın

    Yanıtla (10) (1)
  • Tarkan Murat / 02 Ekim 2024 08:24

    İspanya ve G. Afrika dışında İsrail'i şiddetle kınayan, durdurmak için yaptırım uygulayan bir tane demokratik ülke var mı? Demokrasi ile yönetilen ülkelerin neredeyse tümü niye İsrail'in yanında saf tutuyor? Ben söyleyeyim, siyonizm ve uzantısı masonlar en kolay demokratik yönetimlere sızıyorlar, hırslı bürokratları, devlet adamlarını, medyayı satın alıyorlar, bunlar da halklarının çıkarlarını değil İsrail'in ve siyonizmin çıkarlarını önceliyorlar. Bunun başka bir açıklaması yok!

    Yanıtla (6) (2)
  • Murat Çizakça / 02 Ekim 2024 08:18

    Mükemmel bir yazı

    Yanıtla (2) (0)
  • Tarkan Murat / 02 Ekim 2024 08:17

    Demokrasi günümüzde sadece İsrail ve yahudi çıkarlarına hizmet eden bir sisteme dönüşmüş durumda. Bakın Avrupa'ya ve ABD'ye, Ortadoğu'da müslümanlarla mı yoksa İsrail'le mi müttefik olmak halklarının çıkarlarına daha uygun. Bunlar sadece İsrail çıkarları için kendi halklarından topladıkları vergileri İsrail'e akıtıyorlar. İsrail ile ittifakın kendi halkları için hiçbir faydası yok, tam tersine zararı var. İsrail Ortadoğu'da kargaşa çıkardıkça Avrupa bedelini göçlerle ödüyor.

    Yanıtla (2) (3)
  • SG / 02 Ekim 2024 08:13

    Sağcısı solcusu muhafazakari Kemslisti, İslamcısina NARİNCİLİK(MİNİK BİR YAVRUNUN) Oynatanlar/oyuna gelenler.ABDve İNGİLTERE büyük bir askeri sevkiyat yaptılar Kıbrıs'a.Egede adalari Meriç nehrinin karşı tarafı, Suriye'de Ellibin TIR SİLAH sevkiyatı vs vs İsrail bize saldirmaz maşa kullanır Güneydoğu'da bir katliamınin zeminini hazırlar BM Karar çıkarır Türkiye'nin başına çorap örerler.Bahceli boşa DEM'LENMİYO/Tokalaştı yorum

    Yanıtla (1) (1)
  • haluk d / 02 Ekim 2024 08:08

    Son 22 yılda kavga etmedik devlet bırakmadık . simdide barismaya calisyoruz barışmak için ne bedeller ödeniyor onuda bilmiyoruz .Türkiye cumhuriyeti nin dis siyaseti kişisel çıkarlar ve kişisel kavgalar üzerine kuruldu.

    Yanıtla (6) (1)
  • Ty / 02 Ekim 2024 08:07

    Hani vurdu mu oturtuyor, gece gündüz ansızın gelip gidiyordu. Dalkavuklar tv de savunma sanayini öve öve tartışıyorlardı. Akşam aynı dalkavuklar süt dökmüş kedi oldular. Bu şimdi israil hedefinde ülkemiz de var derken acaba dünya lideri olarak mi, türkiye cb olarak mi yoksa eş başkan olarak mi konuştu. Ha bir de adalet yok ise devlet ölür dedi. Ey aymaz millet uyan uyan artık.

    Yanıtla (12) (0)
  • Dertli Deli / 02 Ekim 2024 07:54

    Yazılarınızın her gün daha fazla kişi tarafından okunması dileğiyle sağlıklı günler dilerim...

    Yanıtla (3) (1)
  • Ali / 02 Ekim 2024 07:54

    Devletimiz, bu iktidarın ideolojisine inananlar tarafından yönetiliyor. Araplar arası ve Arap Fars arası sorunlara karışmadan olmaz.

    Yanıtla (4) (0)
  • SG / 02 Ekim 2024 07:26

    Mossad/CIA/M16 Onbeş senedir hazırlık yapacak Tüm askeri mühimmat lojistik hazırlıkları yapılacaklar SONRA gel gel SİNVAR diyecekler.O da motorsikletli bir Grubu müzik yapan Kendi hâlinde bir topluluğu taracacak sonra dünya kamuoyuna mağdur Rolünü oynayacak/bunun sonucunda Ortadoğuda Yeni devlet cikler oluşacak aynen YOGOSLA YA GİBİ.

    Yanıtla (4) (0)
  • Sahin / 02 Ekim 2024 07:23

    İsrail " e küçük Amerika diyorlar.

    Yanıtla (1) (1)
  • ÖZCAN ŞAHİN / 02 Ekim 2024 07:21

    GÜNAYDIN siyasi yaşamı sonagelmiş bir tek adam iktidarı ne yaparsa biraz daha yaşayabilirim düşüncesinde dünkü konuşmada anayasa eskimiş yenisi yapılmalıymış sanki ANAYASAYA uyuyorlarmışta İsrail bizim topraklarımıza göz dikmiş bunla vatandaşı korkutma masalları bu iktidar gitmeli ülke RESTAROSYONDAN geçirilerek düzeltilmeli EFENDİM

    Yanıtla (17) (2)
  • SG / 02 Ekim 2024 07:19

    Yirmi yılda İsrail'in cezaevinde yetiştirilen İbranice, Arapça, Farsçayi Anadili GİBİ konuşan SİNVAR FİLİSTİN'DE Siyonizme çanak tuttu ve Siyonizm'in ideali olan Nilden Fırsatta KADAR/Kutsal topraklar/Armego da/Tanrının kıyamette zorlanması/Mesihin zuhur etmesi vs vs size saçma gelebilir ama ABD büyük bir lobi ve Finansal güç var arkalarında.Birde bu açıdan bakın.

    Yanıtla (1) (0)
  • Dokuzuncu köy / 02 Ekim 2024 07:18

    Sayın Akyol; sizin son paragrafdaki Türkiye Arapların arasındaki sorunlara karışmamalı sözünüzü 100 yıl önce büyük dahi Atatürk söylemişti. Siz bu günleri 100 yıl öncesinde bilip nasihat eden dehanın kıymetini bilmeyenlere tekrar hatırlatmanız önemlidir. İnşallah birileri hatırlar.

    Yanıtla (11) (1)
  • SG / 02 Ekim 2024 07:09

    Perdenin Önünde İsrail Netenyahu var,Ya perdenin arkasındakiler.Siyonizm Gel gel politikası .Saddama Kuveytte gir, Putin'e Kırima gir,Hammasa İsrail'e gir.Saddam sayesinde Ortadoğu'ya yerleşti,Putin sayesinde Bey'in ölümü gerçekleşen NATOYU (Avrupa ordusunu kuracakti AB) Diriltti Hammas sayesinde BOP Gerçekleştirecek.TC CB RTE/DEVLET BAHÇELİ Yakınımızda sınırlar değişecek diyorlar.(N Babüroglu demişti)PENTAGON verilen Emir Ortadoğu'da haritalar değişecek.

    Yanıtla (2) (0)
  • selim / 02 Ekim 2024 06:51

    artık tarafsız olamaz Türkiye. Ataturk donemi ve siyaseti bugüne ve bugünkü dünya yapılanmasına uygun değildir zira bölge ülkeleri batının organize saldırılarıyla keklik gibi avlanıyor. ülkemizde kendi bekası için ister islami olsun isterse d8 başka bir adla bölge ülkeleriyle 1 araya gelip batının saldırılarına karşı kendi varlığını ve bölgesini koeumalidir

    Yanıtla (5) (13)
  • Can kurt / 02 Ekim 2024 05:16

    Bilimsel eğitimden uzaklaşan müslümanlar daha çok kayıp ederler.

    Yanıtla (13) (0)
  • Ty / 02 Ekim 2024 05:08

    Milletin seçtiği adamı hapiste esir, birde daha özgürlükçü anayasa yapacaklarmış, ne acı işkence. Bahceli, Numan Sinan filanlar bunlara ne oldu da Erdoğan a döndüler.

    Yanıtla (7) (1)
  • Karar okuru / 02 Ekim 2024 04:22

    Tek parti devrini rönesans sanmak cehalettir.O devir; modernleşmeyi laf salatasına, gereksiz şiddete,şekilcilik ve tüketim taklitine indirgeyerek gerçek modernleşme umudunu da ortadan kaldıran, modernleşmeyi durduran, batıyı Mussolini italyası sanan travmadır.Batı medeniyetini doğru algılayan, gerçek modernleşmeciler; Tcf ve Scf dir.

    Yanıtla (5) (4)
  • Abuzettin / 02 Ekim 2024 03:01

    Erdogan'in her hareketi ic politikaya yöneliktir. Ekonomik mülteci kriziyle inim inim inleyen Türk halkina verecek cevabi, cözümü olmadigi icin, bu konu üstünde bu akdar duruyor. Israil'in bir NATO ülkesi olan ve dünyanin ün güclü kara ordularindan birine sahip olan Türkiye'ye saldirmasi icin ne sebebi olabilir? Salak mi bu adamlar? NATO'nun 5. maddesini bilmiyorlar mi? Israil, 8 milyonluk nüfusuyla Gazze'den Diyarbakir'a kadar uzanan bölgeyi nasil kontrol edecekmis? Buna inanan biri var mi?

    Yanıtla (23) (4)
  • Hüsam / 02 Ekim 2024 02:55

    Dünya mali dünyada kalir sevgili Müminler. Bu dünya bir sinav yeridir ve dinimiz bizi bu sinava en iyi sekilde hazirlayan rehberdir. Islam bu yalan dünya icin degil, ahiret icin inmistir. Filistinli kardeslerimizin de kaderi buymus. Allah-ü tealla elbet onlari ahirette mükafatlandiracaktir. Biz muminlere düsen, ibadetimizi yapmak ve tevekkülün ipine sarilmaktir. Yumurtaya can veren mevlam, elbet Israil'in de belasini verecek ve bizi ahirette mükafatlandiracaktir.

    Selam ve dua ile...

    Yanıtla (0) (21)
  • a reader / 02 Ekim 2024 02:20

    Kiskirtma!

    Sn.Akyol hakli.

    “İsrail tehdit ise, Türkiye’nin “tehdit odağını bulunduğu yerde imha” yoklaşımı da kimse tarafından hatırlanmıyor.”(1)

    “Oysa “İsrail’in Türkiye için de tehdit oluşturduğu”nu seslendirdiğinizde, bunu 'söylem planında' bırakırsanız, bunun karşı cenahta ya da dünyada bıraktığı izlenimi de dikkate almak zorundasınız. ”(2)

    Boyle demistin simdi yap dememek, kiskirtmamak gerek.

    (1),(2)https://www.karar.com/yazarlar/ahmet-tasgetiren/israil-neyi-goze-aliyor-1601

    Yanıtla (5) (0)
  • Hannibal / 02 Ekim 2024 01:55

    Tarihteki zalim devlet ve liderleri seven yoktur..fakat günümüzde güçlü diye İsrail'i ABD yi savunan seven hayran olan savunanlar var..bunlar çocuklarına bunu açıklayabilir mi utanmadan..

    Yanıtla (3) (1)
  • Ali46 / 02 Ekim 2024 01:45

    Hani biz çok güçlüydük, süper güç olmuştuk, Nasıl oluyorda İsrailin bize saldıracağını düşüne biliyoruz. Bu nasıl bir çelişki.

    Yanıtla (14) (2)
  • Musto / 02 Ekim 2024 01:09

    Maalesef İslam ülkeleri rönesans'tan sonra Avcı yerine av oldu..Yüzyıllardır avlanıyorlar. Bölgemizde bir tek Atatürk bunu başardı. Komşularımızla ittifaklar kurdu, Şah Rıza pehlevi Atatürk'ü örnek aldı, ülkesinde bu devrimleri yapmaya kalktı. Maalesef devamını getiremedi. Cehalet ve güç hastalığı hepimizi geri bıraktı.Molla çağdaşı rejimiyle.. AKP sadece kendisine oy veren seçmenini kollayarak, ülkeyi kutuplaştırarak bölgemizde oyun dışı bırakıldık...

    Yanıtla (26) (9)
  • Etem / 02 Ekim 2024 00:55

    RTE büyük bir ciddiyetle İsrail’in hedefinde olduğumuzu açıkladı. RTE’nin önce ateş edip sonra soru sormasından çok çektik. Eli kanlı BEA, Saudi Arabistan, Sisi, Esad diye yeri göğü inletti sonra kapılarına gidip tekrar dostluk dilendi. Bu savaşta bitecek ve ortalık tekrar durulacak. Öngörü sahibiysen şimdiki politikanı o gelecek ortamı göz önüne alarak şekillendirmelisin.

    Yanıtla (31) (5)
  • Vatandaş / 02 Ekim 2024 00:55

    Müslümanlar bilimde, teknolojide, rasyonellikte, insan hakları şuurunda güçlenmek ve dünyadaki demokratlarla yüksek kalitede diyaloglar geliştirmek zorunda. Türkiye Arap-İran kutuplaşmasına ve Araplar arası sorunlara karışmamalı, Filistin’e destek verirken İran çizgisinde görünmekten kesinlikle sakınmalıdır. İhvan uğruna kavga etmenin ağır faturasından ders alınmış olmalı… Burası Orta Doğu…Sn Akyol tespitlerinize aynen katılıyorum. Sorunların çözümünde ,duygusal davranmamız ,doğru olmaz.

    Yanıtla (11) (3)
  • Burhan Kula / 02 Ekim 2024 00:53

    Mart ayında Türkiye'nin İsrail'e ihracatı zirveye çıkmıştı, ihraç ürünleri arasında Çelik, kurşun geçirmez cam ve jet yakıtı da var,
    ihracat hala farklı yollarla da devam etmekte,
    Düşünüp analiz edebilenler için durum ortada.

    Yanıtla (22) (2)
  • Ty / 02 Ekim 2024 00:52

    Cnn de dalkavuk emekli albay bozuntusu diyorki şimdi. Bir de heyecanlı heyecanlı ukalaca. Şam hiç vakit geçirmeden türkiye ile işbirliği yapmalı. suriye yi parçalayan kim, dörte üçü gitmiş çok şey var yazılacak da biz kimiz ki. Git abd de dünya 5'den büyük de hava at sonra israil in asıl hedefi ülkemiz de. Iktidarı ile muhalefeti ile bu millet normal değil, demek ki kötüler kaybedecek. Kaçınilmaz son.

    Yanıtla (14) (2)
  • Yunus Devrim / 02 Ekim 2024 00:30

    Ya Peygamber ya Peygamber... Bu gece torunun Hüseyin'in takipçileri Hayber'e kan kustu. Ümmet ve Gazze sevinç içinde. Zülfikar ışıkları Siyonizmin kafasına Zilzal gibi indi. Mübarek olsun bu gece. Ali Arslan evlatlarının gecesi mübarek olsun.
    Büyük ülke için. Devrimci Kudüs.

    Yanıtla (3) (13)
  • İstanbullu bir okur / 02 Ekim 2024 00:27

    Evet Sn.Üztad;"burası ortadoğu"bunların devlet olma,devlet nedirle ilgili bir temel duruşlu ilkeleri yoktur.Bunlarda petro mantık vardır.Petrol sayesinde,o pera gücü bunlarda,ağır ton devlet mantığı oluşmadı,oluşamadı.Tam Arapçadaki kabile devletçiği mantığının,parayla buluşmuş hali,ekonomi;parayla ilgili,ama sadece para degildir.Haksız da degiller,çünkü parayı kullanarak bir kısım yerleri de geri teptirdiler,malesef.Ama bu geçicidir,kısa zamanlıdır.Çağımız demokratik devlet çağıdır.Güç üretimde

    Yanıtla (2) (5)
  • Karar Okuru / 02 Ekim 2024 00:25

    Yorumcular analiz yaparken Israil'i tekil olarak ele aliyorlar. Israil, ABD ve Bati demektir, eger onlar olmasa Israil saldirmaya cesaret edemez. Iran Ortadoguda Sii egemenligi pesinde. Arap rejimleri de diktatorluklerini korumak icin ugrasiyorlar. Turkiye, M. Kemal'in tarafsizlik politikasini surdurmeliydi ama Osmanli hayali pesindeki islamcilar memleketin basina is actilar. Bu iktidar gitmeden Turkiye'ye huzur gelmez. Muhalefet gec olmadan erken secim icin baski yapmalidir.

    Yanıtla (24) (1)
  • Ahmet / 02 Ekim 2024 00:23

    İlginç değil mi ? Siyonizm e ve haçlı ittifakını tek karşı duran güç şii iran.Sünni ler ise bırakın karşı durmayı , ülkelerini abd ve haçlılara peşkeş çekiyor.Kürecikten izlenen iran füzeleri,ürdünde ki abd hava savunma sistemi ile durduruluyor,suudi çöl fareleride ayakta alkışlıyo bu başarıyı.Sorsak ,hepimiz müslümanız elhamdülillah. Vallahi yalan ,billahi yalan.İsrail ,dünün cengizhanı,haçlı orduları.Azgınlığımıza,hırsızlığımıza ,korkaklığımıza Allah cc nün bir tokatı.

    Yanıtla (13) (2)
  • Etem / 02 Ekim 2024 00:22

    Sayın Akyol gerçekçi bir analiz yapmış. Yeni osmancıların hoşuna gitmeyecek. Reis silahını kuşandı bile.. bir sonraki hedef Türkiye imiş.

    Yanıtla (7) (4)
  • Matrakçı... / 02 Ekim 2024 00:14

    //..Türkiye Arap-İran kutuplaşmasına ve Araplar arası sorunlara karışmamalı, Filistin’e destek verirken İran çizgisinde görünmekten kesinlikle sakınmalıdır. İhvan uğruna kavga etmenin ağır faturasından ders alınmış olmalı… Burası Orta Doğu…//...100% Dogru...! Bizim en büyük gücümüz Yurta Sulh,,Cihanda Sulh desturuna çok sıkı bir disiplin ile sadık kalınması elzem..Son Meclis birlikteliği HARIKA..Devlet makamına saygılı tavır.Biibirlerine nazik davranışlar mükemmel..Kimse SECIM KAYBETMEZ bundan.

    Yanıtla (9) (3)
  • Hasan / 02 Ekim 2024 00:05

    Direnişçi İran'a ve halkına selam olsun, İsrail'i vurduğu için morali bozuk olan müslümanları Allah bildiği gibi yapsın.

    Yanıtla (12) (5)
  • Abdullah / 02 Ekim 2024 16:35

    16:09 milyonlarca insanın inancına sapık dersen,o da haklı olarak sana sapkın der,insan olalım lütfen!

    Yanıtla (2) (0)
  • Abdullah / 02 Ekim 2024 16:37

    Sapıklık hangisi? ABD, İsrail mezalimine karşı koymak mı? Yoksa ABD ve İsrail'e korkusundan boyun eğen , kucağına oturmaktan utanmayanlar mı?

    Yanıtla (1) (0)
  • Kararlı / 02 Ekim 2024 16:39

    Hangi mezhebin sapık olduğuna siz kimsiniz ki karar veriyosunuz, bu kafayla müslümanlar tabi birlik olamaz, 7.yüzyılda mı yaşıyoruz

    Yanıtla (1) (0)